blog saya

Jul 30, 2011

Tips untuk menghapuskan jerawat

sila cuba apa yang telah saya lakukan ini, mungkin ia berkesan untuk anda.

Jika muka berjerawat anda haruslah.......
  1. Sila pilih pencuci muka yang sesuai dn mesti guna 1set..mesti ada tonner,facial cleaning dan sebagainya.
  2. Kalau jerawat tu merah dan lebam sila cuci muka pakai pembersih muka atau limau nipis o limau kasturi, lepas tu cuci dengan menggunakan air sejuk atau letakan bedak sejuk.
  3. Jika ingin nanah jerawat, anda haruslah mencuci muka atau steam muka menggunakan air panas bagi membuka liang roma kulit dan selepas itu barulah anda menggeluarkan nanah tersebut.anda jangan memicit jerawat tetapi anda haruslah menarik kulit yang berdekatan dengan jerawat tersebut bukan memicitnya. selepas itu gunalah air sejuk untuk menutup liang roma kulit.
  4. selepas membuang nanah tersebut janga luba menyapukan facial cleaning or tonner. sila dapatkan ubat sapu anti jerawat iaitu "Differin" pada farmasi terdekat. ubat ini berkesan untuk saya.
  5. untuk membuang paut jerawat anda bolehlah menggunakan bio oil..peringatan kepad muka yang berminyak,,,anda dilarang untuk menggunakan bio oil untuk mbuang parut jerawat.
  6. jika kulit berjerawat elakkan makan telur,kacang tanah,coklat,ayam belacan dan makanan laut spt udang, ikan,sotong dan sebagainya.
  7. untuk mendapatkan hasil yang lebih baik sila cuba supliment" burdock root".
  8. Jangan lupa mencuci muka 3kali atau lebih dan makan buah-buahan.



No comments:

Post a Comment